Abstract | Trendovi koji se javljaju u međunarodnom turizmu imaju utjecaj na turizam Hrvatske i samog Dubrovnika. Kako bi se ti isti trendovi mogli slijediti, potrebno je do kraja izvršiti privatizaciju, te nastaviti restrukturiranje turističkog gospodarstva, po želji modernog kupca tj. povećati kvalitetu, razviti individualno i korporativno poduzetništvo, ali i poboljšati prometnu infrastrukturu. Naše hotelijerstvo bilježi pozitivne trendove rasta i razvoja, ali procese treba ubrzati kako bi kvalitetu usluga, kao i nepovoljnu strukturu smještajnih kapaciteta optimizirali u što je moguće kraćem roku.
Hotelijerstvo se u Dubrovniku počelo pojavljivati još u srednjem vijeku, a danas Dubrovnik i njegova okolica broje više od 70 hotela. Brzo obogaćivanje ponude sa težnjom stvaranja visoke kvalitete i diverzifikacije turističkog proizvoda dobar su znak kvalitetnog restrukturiranja. Turizam kao složeni sustav uslužnih djelatnosti zahtjeva dobro educirane stručne kadrove kao što su: menadžeri različitih razina i profila, recepcioneri, kuhari, konobari, barmeni, animatori, somelijeri, domaćice itd. Sustav školovanja se kontinuirano mijenja te unapređuje koristeći iskustva i naših konkurenata.
Uvjeti globaliziranih procesa i naglog rasta konkurencije dovode do zaokreta u marketinškoj strategiji subjekata hotelske ponude, gdje se u prvi plan postavlja ispravan i korektan odnos prema kupcu koji za dati novac traži potpunu turističku uslugu odnosno „value for money“. Procesom globalizacije zahvaćeni su svi segmenti turističkog tržišta, poglavito hotelijerstvo, koje je pokrenulo postupak integracije hotela na svim razinama. Veoma važna uloga formiranja povoljnih uvjeta u kojima će se odvijati poslovanje u hotelijerstvu, zadana je od strane multinacionalnih hotelskih korporacija odnosno hotelskih lanaca.
Moguće je primjetiti kako glavni mediteranski konkurenti Dubrovnika (poput Venecije, Malte ili Monaca) imaju prilično dobro posložene strategije razvoja koji nisu toliko vezane uz samu sezonu ili mjesec u godini, već uz diversifikaciju prema pojedinim segmentima poput MICE-a. Dubrovnik je pri tom na dobrom putu sustizanja konkurenata prema kojima bi se u skorašnje vrijeme mogla predvidjeti zasićenost, te ukoliko do toga dođe, Dubrovnik mora biti spreman kako bi u pravom trenutku imao istu, ako ne i bolju ponudu. |