Sažetak | Interni marketing predstavlja sposobnost organizacije u poduzimanju marketinških aktivnosti u smislu orijentiranosti prema zaposlenicima. U novije vrijeme interni marketing poprima veći značaj jer podrazumijeva ključan alat u ostvarivanju dugoročnih konkurentskih prednosti. Novija ekonomija stavlja izazove pred poduzeća, stavljajući naglasak na tzv. „meke“ varijable kao što su ljudi u organizaciji, njihova znanja, te sposobnosti. Cilj internog marketinga su ljudi, tj. zaposlenici, jer su oni ključ uspjeha. Zbog toga je važan njihov odabir, motivacija, uz zadržavanje najboljeg kadra za postizanje konkurentske prednosti.
Specifičnosti neprofitnih organizacija u odnosu na profitne se očituju u mnogočemu, a prvenstveno u motivu odabira zaposlenja. Neprofitne organizacije se bave djelatnostima drugačijeg karaktera nego profitna poduzeća, pa prema tome i privlače drugačiji karakter zaposlenika, koji nisu prvenstveno motivirani zaradom, već ih njihov poziv sam po sebi motivira za rad. Na primjeru poslova medicinskih sestara u javnim zdravstvenim ustanovama, njihov odabir zaposlenja je prvenstveno poziv prema takvoj vrsti posla koja se ne može usporediti s poslovima u profitnom sektoru. Samim time i načini poslovanja, regrutacije, motivacije i zadržavanje zaposlenika u neprofitnom sektoru se uvelike razlikuje od profitnog. Zadovoljstvo zaposlenika u neprofitnim organizacijama je od posebne važnosti jer direktno utječe na kvalitetu pružene usluge, pogotovo u medicinskom sektoru.
Budući se javni sektor financira velikim dijelom iz državnog proračuna, menadžment takvih organizacija ne može koristiti novčane naknade za upravljanje zadovoljstvom zaposlenika, već se oni prvenstveno motiviraju drugim čimbenicima, od kojih je najznačajniji mogućnost obavljanja većeg broja različitih poslova iz zdravstvene djelatnosti, ovisno o njihovim preferencijama. Uz to pojavljuju se i drugi čimbenici, kao što su organizacijska struktura unutar odjela, novčana naknada koju zaposlenici primaju u odnosu na posao koji rade, međuljudski odnosi, odnosi s nadređenima, mogućnost napredovanja, itd. Svi ti čimbenici mogu imati značajan utjecaj na zadovoljstvo zaposlenika, a od velike je važnosti da se oni osjećaju zadovoljnima na radnom mjestu, kako za pacijente, tako i za ostale medicinske djelatnike, kolege i suradnike, članove njihovih obitelji, a u konačnici i za cijelu zajednicu |
Sažetak (engleski) | Internal marketing represents the ability of an organization to undertake marketing activities in terms of employee orientation. Recently, internal marketing has become more important as it is a key tool in achieving long-term competitive advantages. Newer economies are challenging companies, emphasizing the so-called "soft" variables, such as people in the organization, their knowledge, and abilities. The goal of internal marketing is people, ie employees, because they are the key to success. That is why their selection, motivation, while retaining the best staff to achieve competitive advantage is important.
The specificities of non-profit organizations in relation to for-profit organizations are evident in many ways, and primarily in the motive for choosing a job. Non-profit organizations are engaged in activities of a different character than the for-profit enterprises, and therefore attract a different character of employees, who are not primarily motivated by earnings, but rather their vocation motivates them to work. In the case of public health nurses' jobs, their job selection is primarily a call to a job that cannot be compared to jobs in the for-profit sector. Therefore, the ways of doing business, recruiting, motivating and retaining employees in the non-profit sector are very different from the for-profit. Employee satisfaction in non-profit organizations is of particular importance as it directly affects the quality of service provided, especially in the medical sector.
Since the public sector is financed largely from the state budget, the management of such organizations cannot use financial compensation to manage employee satisfaction, so they are primarily motivated by other factors, the most significant being the ability to perform a number of different health care jobs, depending on their preferences. In addition, there are other factors, such as organizational structure within the department, the financial compensation that employees receive in relation to the work they do, interpersonal relationships, relationships with superiors, the possibility of promotion, etc. All these factors can have a significant impact on employee satisfaction, and it is of great importance that they feel satisfied in the workplace, both for patients and for other medical professionals, colleagues and coworkers, their family members, and ultimately the entire community. |