Naslov Obilježja ličnosti i online kupnja
Naslov (engleski) Personality Traits and Online Shopping
Autor Anđela Obad
Mentor Ivana Pavlić (mentor)
Član povjerenstva Ana Portolan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Barbara Puh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2021-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Posjedovanje specifičnih osobina karakteristično je za svakog pojedinca. Na ponašanje potrošača utječu osobni, društveni i psihološki čimbenici. U osobne čimbenike ponašanja potrošača ubrajaju se i obilježja ličnosti koja su detaljno objašnjena u nastavku rada. Provedena su brojna istraživanja u svrhu proučavanja tipova osobina ličnosti potrošača. Također, provedena su brojna medicinska istraživanja koja su dokazala i određenu genetsku povezanost s ljudskim stavovima. Korištenje interneta i digitalnih uređaja postaje sve učestalije za sve ono što je ljudima u današnjem svijetu potrebno. Nekada je to bilo nezamislivo, ali danas se iz kutka vlastitog doma može naručiti odjeća, obuća, lijekovi, hrana, plaćanje računa, vađenje osobnih dokumenata, obaviti razgovor za posao, održati se online nastava, pročitati vlastiti medicinski nalaz, potražiti bilo koji pojam, personalizirati svaku kupnju vlastitim izborom i brojne ostale pogodnosti. Da bi se shvatilo zašto i kako će se određeni tipovi potrošača ponašati u online kupnji, potrebno je shvatiti njihove osobine ličnosti. Zašto su pojedinci u kupnji savjesni, emocionalno stabilni, dok su ostali anksiozni, impulzivni? Je li ekstrovertirano ponašanje povezano s hedonističkom iracionalnom kupnjom? Je li introvertirano ponašanje povezano sa savjesnom racionalnom kupnjom? Pretpostavka ili hipoteza je da su u kupnji uvijek prisutni racionalni i iracionalni tipovi potrošača. Da bi se pobliže objasnila povezanost online kupnje s određenim obilježjima ličnosti potrošača, u ovom radu analizirani su čimbenici, teorije ličnosti, online marketinška komunikacija te je provedeno empirijsko istraživanje pomoću anketnog upitnika obilježja ličnosti i online kupnje. Analizirane su osobine ličnosti kao i motivacijska ponašanja prilikom kupnje da bi se došlo do rezultata povezanosti istih s namjerom pretraživanja i namjerom kupnje.
Sažetak (engleski) Possession of specific traits is characteristic of each individual. Consumer behavior is influenced by personal, social and psychological factors. Personal factors of consumer behavior include personality traits, which are explained in detail below. Numerous studies have been conducted to study consumer personality traits. Also, numerous medical studies have been conducted that have proven a certain genetic connection with human attitudes. We are witnessing the increasing use of the Internet and digital devices for everything that people in today's world need. It used to be unthinkable, but today you can order clothes, shoes, medicines, food, pay bills, get personal documents, do a job interview, hold online classes, read your own medical report, look for any term for which We are interested, personalize each purchase of your choice and many other benefits. To understand why and how certain types of consumers will behave in online shopping, it is necessary to understand their personality traits. Why are individuals in purchasing conscientious, emotionally stable, while others are anxious, impulsive? Is extroverted behavior associated with hedonistic irrational buying? Is introverted behavior associated with conscientious rational buying? The assumption or hypothesis is that rational and irrational consumers are always present in the purchase. In order to explain in more detail the connection between online shopping and certain personality traits of consumers, this paper analyzes the factors, personality theories, online marketing communication and conducted an empirical part of the survey questionnaire on personality traits and online shopping. Personal traits as well as motivational behaviors in the purchase, were analyzed in order to get the results of their connection with the search intention and purchase intention.
Ključne riječi
Ponašanje potrošača
obilježja ličnosti
marketinška komunikacija
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:167184
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4260
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-29 10:14:56