Naslov Upravljanje vremenom
Naslov (engleski) Time Management
Autor Valentina Bakula
Mentor Ivona Vrdoljak Raguž (mentor)
Član povjerenstva Perica Vojinić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorica Krželj Čolović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2021-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Upravljanje vremenom se definira kao radna i životna tehnika vođenja samoga sebe kako bi ostvarili uspjeh, te je od velikog značenja za svaku osobu koja teži ostvarenju poslovnih ili privatnih ciljeva. Cilj i ideja ovoga rada je prikazati da je osim u poslovnom svijetu vrijeme također važno i za privatni život. Vremenski menadžment temelji se na određivanju onoga što nam je važno i rasporedu aktivnosti i zadataka koje su nužne za ostvarenje naših ciljeva. Kako bismo započeli proces upravljanja vremenom, potrebno je napraviti analizu stanja u kojem se nalazimo. Postoje razne metode koje pomažu pri upravljanja vremenom, a neke od njih su „UTOP“ model, Paretov model, ABC pravilo, matrica „hitno-važno“. Kradljivci vremena su sve aktivnosti koje kontinuirano i sustavno troše naše vrijeme, a ne dovode nas do željenih ciljeva. To se odnosi na neučinkovite sastanke, nenajavljene posjetitelje, lošu komunikaciju i razmjenu informacija, nedovoljno delegiranja poslova, neumješnost u odbijanju, telefonski pozivi i e-mailovi, nepostojanje mirnog sata, nepotrebna službena putovanja, pretrpanost papirologijom, loše radne navike, ne postavljanje prioriteta i nepostojanje jasno definiranih ciljeva. Zbog neadekvatno planiranog vremena mogu se pojaviti stres i zbrka u glavi poslodavca i zaposlenih, a prekovremenim radom i preopterećenosti na poslu gubimo koncentraciju i želju za radom. Upravo iz tih razloga potrebno je prvo isplanirati način rada postavljanjem prioriteta onih aktivnosti koje su važnije za rješavanje, te postupno, organizirano i bez opterećenja vladati situacijom koja će dovesti poslovanje do konačnog cilja , a to je ostvarenje uspjeha.
Sažetak (engleski) Time management is defined as a work and life technique of leading oneself in order to achieve success, and is of great importance for any person who strives to achieve business or private goals. The aim and idea of this paper is to show that in addition to the business world, time is also important for private life. Time management is based on determining what is important to us and scheduling the activities and tasks that are necessary to achieve our goals. In order to begin the process of time management, it is necessary to make an analysis of the situation we are in. There are various methods that help in time management, and some of them are the "UTOP" model, the Pareto model, the ABC rule, the "urgent-important" matrix. Time thieves are all activities that continuously and systematically waste our time and do not lead us to the desired goals. These include inefficient meetings, unannounced visitors, poor communication and information exchange, insufficient delegation of work, incompetence in rejection, phone calls and e-mails, lack of quiet hours, unnecessary business travel, paperwork, poor work habits, non-prioritization and lack of clearly defined goals. Due to inadequately planned time, stress and confusion can occur in the minds of employers and employees, and with overtime work and overwork at work, we lose concentration and desire to work. Precisely for these reasons, it is necessary to first plan the way of working by prioritizing those activities that are more important to address, and gradually, organized and without burden to manage the situation that will lead the business to the ultimate goal, which is to achieve success.
Ključne riječi
upravljanje vremenom
ciljevi
planiranje
metode upravljanja vremenom
kradljivci vremena
prioriteti
uspjeh
Ključne riječi (engleski)
time management
goals
planning
time management methods
time thieves
priorities
success
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:566280
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) poslovne ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4283
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-18 09:09:22