Naslov Društveno-odgovorni aspekti ponašanja organizatora putovanja na prostoru EU
Naslov (engleski) Socially-responsible aspects of the behavior of tour operators in EU
Autor Božica Marijanović
Mentor Iris Mihajlović (mentor)
Član povjerenstva Marija Martinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Dragičević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2018-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Ovaj diplomski rad za temu ima Društveno-odgovorni aspekti ponašanja organizatora putovanja na prostoru EU.
U prvom poglavlju riječ je o društveno odgovornom poslovanju te je pojašnjen taj pojam u povijesnom presjeku i definiranosti. Predstavljene su također interne i eksterne sastavnice društveno odgovornog poslovanja. Takva organizacija poslovanja poduzeća pretpostavlja usmjeravanje djelatnosti na minimaliziranje negativnih učinaka poslovanja na društvo u širem kontekstu. Prema tome društveno odgovorno ponašanje odnosi se na sljedeća područja poslovanja: održivi razvoj, globalizaciju, upravljanje, utjecaj korporativnost sektora, komunikaciju, financije, etičnost poslovanja, dosljednost zajednice, vodstvo i poslovne instrumente.
Drugo poglavlje polazi od povijesnog presjeka i pojave organizatora putovanja. Organizatori putovanja su promatrani u svjetskom i europskom kontekstu. Naznačene su osobitosti turoperatora te turoperatori su stavljeni u diferencijaciju spram turističkih agencija. Pritom se posebno misli na način poslovanja, komunikaciju s klijentima i razliku u dobiti. Turoperatori predstavljaju trgovce na veliko, a turističke agencije su trgovci na malo. Različitost poslovnih procesa i načina konkurencije turoperatora od turističkih agencija polazi od različitosti strukturne osnove pravnog sastava, organizacije područja na kojima posluju i konkretno poslovanja. U raznolikosti turističke ponude sve važnijim se drži zaštita korisnika proizvoda, o čemu je također riječ u drugom poglavlju.
Treći, zadnji dio rada za temu ima konkretni primjer dobre prakse – TUI. Središte djelovanja u turističkim kompanijama, bez obzira na ponudu, postaje potrošač. Cilj kompanije TUI je da njihovi klijenti budu zadovoljni neovisno o destinaciji gdje provode svoj odmor. Stoga TUI koristi sva moguća saznanja kako bi svoj proizvod, vodeći računa o svim aspektima društveno odgovornog poslovanja, ponudio sve zahtjevnijim i na društvene potrebe osjetljivijim klijentima. Radi se stoga o najuspješnijoj turističkoj kompaniji na prostoru Europske unije koja svoje poslovanje uspješno vrši vodeći računa o društveno odgovornim aspektima ponašanja.
Sažetak (engleski) This thesis pays special attention to the socially responsible aspect of the travel organizer's behavior in the European Union.
The first chapter is about socially responsible business. This concept of business is clarified in the historical development and its definition. Intrinsic and external components of socially responsible business are also presented. This type of a business organization assumes the direction of the business that reduces a negative impact of business in the society. Accordingly, socially responsible behavior refers to the following areas of business: sustainable development, globalization, governance, corporate sector influence, communication, finance, ethics of business, community consistency, leadership and business instruments.
The second chapter discusses travel organizers. Their development through history is presented. Likewise, travel organizers are observed in the world and in the European context. Tour operators have been distinguished and differentiated against tourist agencies. In particular, the way of doing business, communicating with customers, and profit differentials is particularly important. Tour operators are wholesalers, and tour operators are retailers. In the diversity of tourist offer, the protection of the users of this offer becomes more and more important, as is the case in the second chapter.
The third, last part of the work on the topic has a concrete example of good practice - TUI. The center of activity in tourist companies, regardless of the offer, becomes a consumer. The goal of TUI is to ensure that their clients are satisfied regardless of the destination they spend their vacations. Therefore, TUI uses all the knowledge, taking into account all aspects of socially responsible business, as well the more demanding and in the social needs more sensitive clients. It is therefore the most successful tourist company in the European Union, which performs its business successfully taking into account socially responsible aspects of behavior.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje
organizatori putovanja
Turistik Union International (TUI)
Ključne riječi (engleski)
socially responsible business
travel organizers
Turistik Union International (TUI)
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:318489
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 3906
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-02 06:51:35