Sažetak | Cilj: Predstaviti proces publiciranja znanstvenih članaka poradi unaprjeĎenja znanstvene prepoznatljivosti i raspraviti o tehnikama i strategijama uvrštavanja publiciranja u sestrinski obrazovni kurikulum.
Pozadina: Publiciranje znanstvenih članaka može olakšati proces razmišljanja i omogućiti studentima izražavanje osjećaja s obzirom na obrazovno iskustvo. Izgled ovog pisanja može odstupati zavisno o potrebama studenta i ciljevima mentora.
Metode: Učinjen je sustavni pregled literature u četiri stadija.
U prvom stadiju pregledani su sistematski pregledni članci koji opisuju rezultate o stupnju prepoznatljivosti publiciranih članaka s tematikom zdravstvene njege. Autori i/ili koautori članaka su medicinske sestre/tehničari.
U drugom stadiju pregledani su članci koji opisuju rezultate publiciranih članaka čiji su autori medicinske sestre/tehničari (retrospektivne studije). Članci sa značajnim stupnjem značajnosti kategorizirani su, i to prema vrsti studije, te prema značajnosti koja se iznalazi u sažetcima članaka.
U trećem stadiju u uporabi je istovjetna metoda pretraživanja kao i u drugom stadiju, uz nadopunu. Naime, pri pregledavanju i traženju literature u uporabi su metode koje se opisuju u smjernicama Centra za recenzije i širenje informacija (engl. Centre for Reviews and Dissemination-2009) i Cochrane Collaboration (Higgins i Green, 2009).
U četvrtom stadiju učinjeno je pretraživanje i čitanje sažetaka znanstveno značajnih članaka. Učinjeno je pretraživanje Cochrane sučelja (2000–10), Medline (2000–10), i Embase (2000–10). Pojmovi korišteni u svrhe pretraživanja bili su, i to: „journal writing“; „teaching techniques“; „nursing“; „reflection and nursing“. U rezultate pretraživanja uvršteni su članci koji imaju visoki stupanj značajnosti (Level of evidence A). U sistematski pregled su uvršteni i članci, koji prema literaturnim navodima imaju značajan broj citata (više od 10). Prema metodi pretraživanja, učinjeno je pretraživanje sljedećih bibliografskih baza podataka, i to: MEDLINE, EMBASE, i Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL).
Rezultati pretraţivanja: Pretraživanjem se iznalazi postojanje 93 članka. Pregledani su originalni i pregledni članci. Zadovoljavajuće rezultate prema uključnim kriterijima zadovoljava 9 članaka, čiji se zaključci prezentiraju u istraživanju.
Rasprava: Raspravljani su aspekti zadataka publiciranja znanstvenih članaka, uzimajući u obzir različite uvide prije dodjeljivanja časopisa. Krajnje, predstavljeni su raznovrsni faktori u svezi s razmatranjem pri pružanju povratnih informacija studentima s obzirom na njihove rukopise.
Zakljuĉak: Zadatci publiciranja znanstvenih članaka mogu koristiti studentima poboljšavajući razmišljanje, olakšavajući kritičko mišljenje, izražavajući osjećaje, i pišući ciljane argumente. Usvajanje metode publiciranja znanstvenih radova unutar studentskog kliničkog kolegija može pripomoći premošćivanju jaza izmeĎu učionice i kliničkog iskustva. Dodatno, časopisi mogu pomoći studentima pri istraživanju različitih mogućnosti rukovoĎenja svakodnevnih radnih zadataka. |
Sažetak (engleski) | Objective: To introduce the process of journal writing to promote reflection and discuss the techniques and strategies to implement journal writing in an nursing training education curriculum.
Background: Journal writing can facilitate reflection and allow students to express feelings regarding their educational experiences. The format of this writing can vary depending on the students’ needs and the instructor’s goals.
Methods: Systematic review of literature has been made in four stages.
In first stage, review of systematic review articles describing the recognition degree results of published articles has been done. Article authors and/or coauthors were nurses.
In second stage, review of articles describing results of published articles whose authors are nurses (retrospective studies) has been done. Articles with significant degree of significance have been categorised, according to the type of research, and significance found in article abstracts.
In third stage, identical searching method has been used as in the second stage, but with an addition. Namely, toward searching and viewing the literature, methods in use are the ones described in guidelines of Centre for reviews and Dissemination (2009) and Cochrane Collaboration (Higgins and Green, 2009).
In fourth stage, searching and reading of scientific articles with high level of evidence has been done. Searching of Cochrane interface (2000-10), Medline (2000-10), and Embase (2000-10) has been done. Keywords used for the aim of search were, in this order: „journal writing“; „teaching techniques“; „nursing“; „reflection and nursing“. Articles with high level of evidence ( Level of evidence A) have been included in the searching results. Also, according to literature allegations, articles with significant number of quotations (more than 10) have been included into the systematic review. According to the searching method, search of subsequent bases has been done; MEDLINE, EMBASE, and Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL).
Study results: Keywords search found out existence of 93 articles. Review and original articles have been reviewed. According to inclusive criteria, satisfying results fulfils 9 articles, whose conclusions are presented in the study.
Discussion: Aspects of journal writing assignments are discussed, including different points to take into account before assigning the journals. Lastly, various factors to contemplate are presented when providing feedback to the students regarding their written entries.
Conclusion: Journal writing assignments can benefit students by enhancing reflection, facilitating critical thought, expressing feelings, and writing focused arguments. Journal writing can be adapted into a student’s clinical course to assist with bridging the gap between classroom and clinical knowledge. In addition, journals can assist athletic training students with exploring different options for handling daily experiences. |