Naslov Marketing muzeja i galerija u Hrvatskoj
Naslov (engleski) Marketing Management in Museums and Galleries in Croatia
Autor Kristina Zovko
Mentor Vesna Vrtiprah (mentor)
Član povjerenstva Ivona Vrdoljak Raguž (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Dragičević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2020-06-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Da bi muzeji mogli ispuniti svoju zadaću, a korisnici kulturnih dobara (proizvoda) svoje potrebe, nužno je uspostaviti ili održavati komunikacijski kanal između muzeja i okruženja, a to nije moguće kvalitetno ostvariti bez primjene marketinga ili organizacije rada po marketinškim principima. Izuzetno je važno u tom kontekstu očuvati etičnost, stručnost, osjetljivost te znanstveno i kulturno dostojanstvo muzeja. To često nije u suodnosu s masovnim ukusom. Drugim riječima, marketing muzeja podrazumijeva muzeologiju kao struku u osnovi, a njen poželjni izražaj kao misiju te struke. Proizvod muzeja su različita događanja, kojima je cilj skrenuti pozornost na osnovni proizvod, a to bi mogla biti stalna postavka i povremene izložbe. Cilj rada je istražiti sve relevantne teorijske i praktične značajke marketinga muzeja i galerija u Hrvatskoj, značenje muzejskih i galerijskih ustanova u kulturnoj ponudi Dubrovnika kao urbane destinacije, sociodemografske karakteristike posjetitelja, motive dolaska u Dubrovnik u izvansezonskom razdoblju, interes za upoznavanjem s kulturnim sadržajima grada Dubrovnika, te istražiti da li suvremeni način prezentacije i interpretacije muzejske građe i sadržaja povećava turističku atraktivnost muzeja i zadovoljstvo muzejskih posjetitelja. U interesu menadžmenta muzeja i galerija da muzejski svijet postane i naš svijet, da se oslobodi svoje samozatajnosti, da na koncu počne misliti o efikasnosti, poslovnosti i isplativosti.
Sažetak (engleski) In order for museums to fulfill their task, and users of cultural goods (products) for their needs, it is necessary to establish or maintain a communication channel between the museum and the environment, and this cannot be achieved without marketing or organization of work according to marketing principles. In this context, it is extremely important to preserve the ethics, expertise, sensitivity and scientific and cultural dignity of the museum. This is often not correlated with mass taste. In other words, museum marketing implies museology as a profession at its core, and its desirable expression as the mission of that profession. The product of the museum are various events, which aim to draw attention to the basic product, and this could be a permanent exhibition and occasional exhibitions. The aim of this paper is to explore all relevant theoretical and practical features of marketing museums and galleries in Croatia, the importance of museums and gallery institutions in the cultural offer of Dubrovnik as an urban destination, sociodemographic characteristics of visitors, motives for coming to Dubrovnik in the off-season, interest in , and to investigate whether the modern way of presentation and interpretation of museum material and content increases the tourist attractiveness of museums and the satisfaction of museum visitors. It is in the interest of the management of museums and galleries that the museum world becomes our world, that it gets rid of its self-denial, that it finally begins to think about efficiency, business and profitability.
Ključne riječi
muzej
marketing
galerija
Hrvatska
Ključne riječi (engleski)
museum
marketing
gallery
Hrvatska
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:424552
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4090
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-08 09:44:40