Naslov Utjecaj komunikacije na izlaznost na izbore za Europski parlament 2019. u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) The impact of communication on voter turnout in the 2019 European elections in the Republic of Croatia
Autor Lena Perdijić
Mentor Ivan Tanta (mentor)
Član povjerenstva Pero Maldini (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mato Brautović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Tanta (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku Dubrovnik
Datum i država obrane 2020-05-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Tijekom nekoliko posljednjih desetljeća riječ u Europskoj uniji vodio je savez velikih stranaka. Političari iz stranaka centra uživali su većinu u glavnim europskim institucijama, a bili su združeni zajedničkom potporom europskim integracijama. Kako je tijekom posljednjih petnaest godina u Europski parlament birano sve više zastupnika koji se protive Uniji te uslijed trenda pada potpore mainstream strankama a rasta populizma na radikalnim krajevima političkog spektra i pojave novih političkih aktera, pojavila se realna opasnost da se postojeća ravnoteža poremeti te da populističke snage ojačaju dovoljno da ometaju proces donošenja odluka. Potaknuti takvim scenarijem povećala se motivacija proeuropskih snaga da izađu na izbore te da motiviraju i druge građane da učine isto. Europski parlament je odlučio zaustaviti trend izborne apstinencije i ublažiti paradoks sve veće važnosti odluka Parlamenta za život građana, a sve manjeg stupnja izborne participacije. Pokrenuta je kampanja „Ovaj put glasam“, s ciljem dizanja svijesti o važnosti europskih izbora i građanske participacije. Nacionalne stranke, s druge strane, nastoje motivirati građane da izađu na izbore i daju svoj glas upravo njima. Ovaj rad analizira teme i komunikaciju izbornih aktera, stranaka i institucija te izvodi zaključak jesu li oni uspjeli motivirati građane da izađu na europske izbore 2019. Rad polazi od hipoteza da će participacija hrvatskih građana biti nešto veća od one na prethodnim izborima, ali ne značajno, odnosno da kandidati neće mobilizirati značajno veći broj birača. Druge dvije hipoteze kažu da će u kampanji prevladavati nacionalne teme, a da će se euroskeptici možda i više baviti europskim temama, ali samo onima koje mogu koristiti za svoje ciljeve. Analiza i rezultati izlaznosti pokazali su da su postavljene hipoteze točne.
Sažetak (engleski) Over the last few decades, an alliance of major parties has been leading the European Union. Politicians from the center parties had a majority in the major European institutions and were united in the common support for European integration. As anti-EU MEPs were increasingly elected to the European Parliament (EP) over the last fifteen years and due to the rising trend of declining support for mainstream parties, combined with the rise of populism at the radical ends of the political spectrum and the emergence of new political actors, danger has emerged that the existing balance were disturbed and the populist forces strengthened enough to disrupt decision making process. Encouraged by such a scenario, the motivation of pro-European forces to vote and to motivate other citizens to do the same has increased. The EP has decided to halt the trend of electoral abstinence and to mitigate the paradox between the increasing importance of Parliament's decisions in the life of citizens and the diminishing degree of electoral participation. The "This time I vote" campaign has been launched to raise awareness of the importance of European elections and civic participation. National parties, on the other hand, seek to motivate citizens to vote and to vote in their favor. This thesis analyzes the topics and communication of electoral actors, parties and institutions, and concludes whether they have succeeded in motivating the citizens to participate in the 2019 European elections. The thesis assumes that the participation of Croatian citizens will be slightly, but not significantly higher than that of previous elections, meaning that candidates will not mobilize significantly more voters. The other two hypotheses state that the campaign will be dominated by national themes rather than European ones, and that Eurosceptics may be more concerned with them, naturally only those they can use for their goals. The analysis and the results of the turnout showed that the hypotheses set were correct.
Ključne riječi
europski izbori
izborna participacija
komunikacija političkih aktera
Ključne riječi (engleski)
European elections
electoral participation
communication of political actors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:091118
Studijski program Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-03-23 09:27:41