Naslov Upravljanje sukobima u javnim institucijama
Naslov (engleski) Managing Conflicts in Public Institutions
Autor Helena Momirović
Mentor Ivona Vrdoljak Raguž (mentor)
Mentor Stjepan Srhoj (komentor)
Član povjerenstva Zorica Krželj Čolović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Stjepan Srhoj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2022-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Sukobi na radnom mjestu su normalna pojava, ali ako ih ne rješavamo, mogu donijeti teške posljedice kako za zaposlenike tako i za javnu instituciju. Javne institucije su mjesto rada mnogih zaposlenika različitih interesa, želja, stavova, osobina ličnosti, ali i stupnjeva obrazovanja. Zbog toga je učestalo pojavljivanje sukoba na radnim mjestima. Potrebno je pravilno upravljanje sukobima, a sa ciljem pronalaska najboljeg rješenja za subjekte sukoba. U ovom radu je naglasak na upravljanje sukobima u javnim institucijama.
U prvom dijelu rada pojašnjeni su osnovni pojmovi sukoba, kao što su vrste sukoba, proces i faze razvoja sukoba, uzroci sukoba, posljedice sukoba i pojam organizacije. Nadalje se definira upravljanje sukobima, odnosno stilovi upravljanja sukobima i tehnike rješavanja sukoba. Za potrebe istraživanja provodi se intervju sa šestero ispitanika koji imaju radnog iskustva u javnim institucijama i sa sukobima na radnom mjestu. Putem anketnog upitnika provodi se istraživanje u javnim institucijama o toleranciji osoba, stilovima upravljanja sukobima, uzrocima sukoba, intenzitetu sukoba, da li su posljedice nakon sukoba pozitivne ili negativne i mjerama za smanjenje učestalosti sukoba. Također istražuje se percepcija zaposlenika javnih institucija o udiu povezanosti sa mitom i korupcijom i percepcija o udiu zapošljavanja i napredovanja isključivo zbog članstva u političkim strankama ili zbog nepotizma.
Sažetak (engleski) Conflicts in the workplace are a normal occurrence, but if they are not resolved, they can have severe consequences for employees and the public institution. Public institutions are the place of work of many employees of different interests, desires, attitudes, personality traits, but also degrees of education. As a result, conflicts in the workplace have become more frequent. Proper conflict management is needed, with the goal of finding the best solution for conflict actors. This paper focuses on conflict management in public institutions.
The first part of the paper explains the basic concepts of conflict, such as types of conflict, process and stages of conflict development, causes of conflict, consequences of conflict and the concept of organization. Conflict management is further defined, ie conflict management styles and conflict resolution techniques. For the purposes of the research, an interview is conducted with six respondents who have work experience in public institutions and in conflicts in the workplace. The questionnaire is used to conduct research in public institutions on the tolerance of people, conflict styles, causes of conflict, intensity of conflict, whether the consequences after the conflict are positive or negative, and measures to reduce the frequency of conflict. The perception of employees of public institutions about the connection with bribery and corruption and the perception of the staff of employment and promotion solely due to membership in political parties or due to nepotism are also investigated.
Ključne riječi
javna institucija
uzroci sukoba
stilovi upravljanja sukobima
intenzitet sukoba
učestalost sukoba
mjere za smanjenje sukoba
rukovoditelj i operativni službenik.
Ključne riječi (engleski)
public institution
causes of conflict
conflict management styles
conflict intensity
conflict frequency
conflict reduction measures
manager and operational officer
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:588260
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: IT menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-19 11:42:11