Naslov Upravljanje konfliktima u teoriji i praksi
Naslov (engleski) Managing Conflicts in Theory and Practice
Autor Dolores Pandak
Mentor Ivona Vrdoljak Raguž (mentor)
Član povjerenstva Marija Bečić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorica Krželj Čolović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2022-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Ovim radom ukazuje se na važnost konflikata i način njihova rješavanja u organizacijama. Konflikti su učestala pojava u poslovnom okruženju i zbog toga proizlazi potreba da se pronađu načini za njihovo rješavanje. Cijeli rad fokusiran je na konflikte koji se događaju unutar organizacija. Temeljito su opisani uzroci nastajanja, proces konflikata, metode njihovog rješavanja, vremenski period, te posljedice koje mogu biti negativne i pozitivne. Konflikte možemo opisati kao neizbježnu pojavu kako privatnog tako i organizacijskog života, neizbježan, koristan pa čak i poželjan u djelotvornim mikro i makro poduzećima sve dok je pod kontrolom. Ljudske potrebe i interesi se razlikuju. Organizacijski konflikti nastaju zbog različitosti između pripadnika skupina i iz toga razloga intenzivno raste broj sukoba. Uspješno rješavanje sukoba je zapravo vještina koju svaki uspješni menadžer mora poznavati, način kako riješiti sukob i kako se ponašati u konfliktnim situacijama, vještina bez koje menadžer ne može uspjeti.
U zadnjem djelu rada provedeno je istraživanje metodom studije slučaja kroz tri različite industrijske grane kojim se opisuju nastanci konflikta unutar organizacije, metode rješavanja te same posljedice koje proizlaze iz sukoba. Kao primjer istraživanja metodom studije slučaja istraživalo se upravljanje konfliktima unutar banke, upravljanje konfliktima unutar osiguravajućeg društva, te upravljanje konfliktima unutar hotela.
Sažetak (engleski) This paper points out the importance of conflicts and the way they are resolved in organizations. Conflicts are a frequent occurrence in the business environment, and because of this, there is a need to find ways to resolve them. The entire work is focused on conflicts that occur within organizations. The causes of emergence, the process of conflicts, the methods of solving them, the time period, and the consequences, which can be negative and positive, are thoroughly described. Conflicts can be described as an inevitable phenomenon of both private and organizational life, inevitable, useful and even desirable in effective micro and macro enterprises as long as it is under control. Human needs and interests differ. Organizational conflicts arise due to differences between members of groups, and for this reason the number of conflicts is increasing intensively. Successful conflict resolution is actually a skill that every successful manager must know, a way to resolve conflict and how to behave in conflict situations, a skill without which a manager cannot succeed.
In the last part of the paper, research was conducted using the case study method through three different industrial branches, which describes the occurrence of conflicts within the organization, the methods of resolution, and the very consequences that arise from the conflict. As an example of research using the case study method, conflict management within a bank, conflict management within an insurance company, and conflict management within a hotel were investigated.
Ključne riječi
konflikt
upravljanje konfliktima
pojava konflikta
uzroci konflikta
posljedice konflikta
Ključne riječi (engleski)
conflict
conflict management
occurrence of conflict
causes of conflict
consequences of conflict
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:892021
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: IT menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-27 09:38:38