Naslov Istraživanje lojalnosti marki "Hilton"
Naslov (engleski) Brand "Hilton" loyalty research
Autor Robert Bandalo
Mentor Barbara Puh (mentor)
Član povjerenstva Ivana Pavlić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Dragičević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2022-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Jedna od najtežih zadaća s kojima se većina kompanija danas susreće je stjecanje lojalnih potrošača i stvaranje široko prepoznatog brenda. Veći problem od samoga stjecanja lojalnih potrošača odnosno privlačenja novih je njihovo zadržavanje i pronalazak načina kako bi se konstantno i na što bolji i učikovitiji način zadovoljavale njihove želje i potrebe. Kako bi se na pravi način privuklo kupce potrebno je prije svega istražiti tršite na kojem će se nuditi određeni proizvodi ili usluge ciljanoj skupini potrošača. Istraživanje tržišta se odvija na način da se uz pomoć određenih informacija povezuju potrošači odnosno kupci i javnost, sa ponudom na tržištu. Informacije do kojih se dolazi koriste se za otkrivanje odnosno definiranje problema na tržištu a isto tako i za otkrivanje mogućnosti i potencijalnih rješenja. Također, koriste se radi samoga razumijevanje marketinga kao procesa te kod praćenja svih marketinških djelovanja i poboljšanja marketinških aktivnosti. Istraživanje za potrebe marketinga određuje informacije koje su potrebne kod rješavanja određenih pitanja i pripravlja metode za prikupljanje informacija, upravlja procesom, analizira i komunicira rezultate i njihove implikacije. Pod pojmom ponašanja potrošača najčešće se podrazumijevaju radnje odnosno ponašanje koje određeni potrošač prikazuje tijekom traženja, kupovine, upotrebe i ocjenjivanja nekog proizvoda ili usluge koji se nude od strane ponuđača. Potrebno je konstantno pratiti sami proces kupovine i utvrditi sve čimbenike u sklopu procesa kako bi poduzeća uspješno i efikasno zadovoljavale potrebe svojih korisnika. Dakle, svrha proučavanja ponašanja je shvatiti odnosno istražiti kako će i na koji način pojedinci trošiti svoj novac i vrijeme kako bi kupili određeni proizvod ili uslugu, a taj proces je vrlo zahtjevan radi postojanja velikog broja raličitih kupaca sa različitim potrebama. Svrha pisanja diplomskog rada je istraživanje lojalnosti marki na primjeru hotela Hilton. Sekundarni podatci za izradu diplomskog rada prikupljeni su iz znanstvene i stručne literature te s internetskih stranica, a istraživanjem su prikupljeni primarni podaci. Dakle, cilj je bio istražiti koliko su potrošači lojalni Hiltonu kao brendu te koliko se često koriste te koliko su zadovoljni uslugama koje su im pružene. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 ispitanika koji su najmanje jednom boravili u jednom od hotela marke Hilton. Istraživanje je provođeno u periodu od 1.6. do 28.8.2022 godine. Rezultatima istraživanja utvrđuje se da su korisnici hotela marke Hilton lojalni marki posebice radi kvalitete usluge koja je uvijek na najvišoj razini te da će ostati lojalni marki Hilton bez obzira u koju destinaciju putuju.
Sažetak (engleski) One of the most difficult tasks that most companies face today is acquiring loyal consumers and creating a widely recognized brand. A bigger problem than acquiring loyal consumers or attracting new ones is keeping them and finding ways to satisfy their wishes and needs constantly and in the best and most efficient way possible. In order to attract customers in the right way, it is first necessary to research the market where certain products or services will be offered to the target group of consumers. Market research is carried out in such a way that, with the help of certain information, consumers, that is, buyers and the public, are connected with the offer on the market. The information obtained is used to detect or define problems on the market, as well as to detect opportunities and potential solutions. They are also used to understand marketing as a process and to monitor all marketing activities and improve marketing activities. Research for marketing purposes determines the information needed to solve certain questions and prepares methods for collecting information, manages the process, analyzes and communicates the results and their implications. The term consumer behavior most often refers to the actions or behavior that a certain consumer displays during the search, purchase, use and evaluation of a product or service offered by the provider. It is necessary to constantly monitor the purchase process itself and determine all factors within the process so that companies can successfully and efficiently meet the needs of their users. So, the purpose of studying behavior is to understand or investigate how and in what way individuals will spend their money and time in order to buy a certain product or service, and this process is very demanding due to the existence of a large number of different customers with different needs. The purpose of writing the thesis is to investigate brand loyalty on the example of the Hilton hotel. Secondary data for the preparation of the thesis were collected from scientific and professional literature and from Internet sites, and primary data were collected through research. Therefore, the goal was to investigate how loyal consumers are to Hilton as a brand and how often they use it and how satisfied they are with the services provided to them. The research was conducted on a sample of 100 respondents who stayed at least once in one of the Hilton hotels. The research was conducted in the period from June 1. until August 28, 2022. The results of the research show that users of Hilton hotels are loyal to the brand, especially because of the quality of the service, which is always at the highest level, and that they will remain loyal to the Hilton brand regardless of the destination they travel to.
Ključne riječi
lojalnost
tržište
ponašanje potrošača
Ključne riječi (engleski)
loyalty
market
consumer behavior
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:068162
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-18 11:03:48