Naslov Vertikalno poslovno povezivanje u hotelijerstvu
Naslov (engleski) Vertical Business Integration in the Hotel Industry
Autor Iva Musa
Mentor Ana Portolan (mentor)
Član povjerenstva Barbara Puh (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Pavlić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2023-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Hotelijerstvo predstavlja temelj globalnog ugostiteljskog sektora, igra ključnu ulogu u smještaju putnika, pružanju nezaboravnih iskustava gostima i značajno pridonosi gospodarstvu bezbrojnih svjetskih destinacija. Posljednjih je godina hotelijerstvo prošlo kroz duboke transformacije potaknute napretkom u tehnologiji, razvojem preferencija potrošača, promjenom tržišne dinamike i sve većom konkurenciju.
Kako bi se razumjela ulogu hotela u ugostiteljstvu, bitno je prepoznati različite komponente koje čine ovaj sektor. Osim hotela, industrija uključuje restorane, mjesta za događanja, krstarenja, putničke agencije i više, a svi su zajedno usmjereni na poboljšanje iskustva putovanja i slobodnog vremena putnika.
Hoteli, kao predstavnici hotelijerstva, ispunjavaju nekoliko ključnih funkcija unutar ugostiteljstva. To uključuje pružanje smještaja, usluge hrane i pića, prostore za događaje i sastanke, rekreacijske sadržaje i često djeluje kao informacijsko središte za putnike. Restorani, kao predstavnici restoraterstva, također služe bitnim funkcijama unutar ugostiteljstva, djelujući kao kulinarska središta koja pružaju prehranu, udobnost i kulturološko spajanje putnika i lokalnog stanovništva.
Osim objedovanja, često organiziraju događaje, proslave i okupljanja zajednice.
Kako se može stvoriti poslovna poveznicu između, npr. gore navedenih hotela i restorana? Naravno, vertikalnim poslovnim umrežavanjem. Vertikalno se poslovno umrežavanje odnosi na praksu hotelske tvrtke koja širi svoje poslovanje uključivanjem različitih komponenti opskrbnog lanca unutar svoje organizacijske strukture.
Sažetak (engleski) The hotel industry represents the foundation of the global hospitality industry, plays a pivotal role in accommodating travellers, providing unforgettable experiences to guests and significantly contributes to the economy of countless world destinations. In recent years, the hotel industry has gone through deep transformations driven by advances in technology, the development of consumer preferences, changing market dynamics and increasing competition.
In order to understand the role of hotels within the hospitality industry, it is essential to recognize the different components that make up this sector. In addition to hotels, the industry includes restaurants, event venues, cruise lines, travel agencies and more, all focused together on improving the travel and leisure experience of travellers.
Hotels, as representatives of the hotel industry, fulfil several key functions within the hospitality industry. These include providing accommodation, food and beverage services, event and meeting facilities, recreational facilities and it often acts as an information hub for travellers. Restaurants, as representatives of restaurant industry, also serve essential functions within the hospitality industry, acting as culinary centres that provide nutrition, comfort and cultural fusion of travellers and local residents. In addition to dining, they often host events, celebrations, and community gatherings.
How can a business link between, for example, the above-mentioned hotels and restaurants be created? Of course, through vertical business integration. Vertical business integration refers to the practice of a hotel company that expands its business by including various components of the supply chain within its organizational structure.
Ključne riječi
ugostiteljstvo
hotelijerstvo
hotel
vertikalno poslovno povezivanje
Ključne riječi (engleski)
hospitality industry
hotel industry
hotel
vertical business integration
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:519372
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) poslovne ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-14 10:04:38