Naslov Poslovna etika u turističkom sustavu
Naslov (engleski) Business Ethics in Tourism Industry
Autor Ivana Erceg
Mentor Ana Portolan (mentor)
Mentor Marino Stanković (komentor)
Član povjerenstva Barbara Puh (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Pavlić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2024-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Tema ovog završnog rada je poslovna etika u turističkom sustavu. Bez obzira na ubrzani razvoj tehnologije, u turizmu i prilikom odvijanja turističkih aktivnosti ipak je najbitniji ljudski faktor. Ljudi su jedni od ključnih čimbenika za uspješno i dugoročno poslovanje organizacije, a samim time do izražaja dolazi i važnost primjene poslovne etike u turističkim sustavima. Implementacijom i primjenom poslovne etike na svim razinama organizacije utječe se na zadovoljstvo potrošača, a samim time i na uspješnije poslovne rezultate. Za potrebe ovog završnog rada provedeno je i istraživanje koje se odnosilo na stavove ispitnih osoba u vezi poslovne etike. Ispitane osobe izrazile su i svoje mišljenje u vezi poslovne etike pružatelja usluga u gradu Dubrovniku čije su usluge koristili za vrijeme svog boravka. Jedan od ciljeva ovog rada bio je potvrditi, odnosno odbaciti postavljene hipoteze. Od ukupno tri postavljene hipoteze, dvije hipoteze su potvrđene, dok je jedna odbačena. Potvrđeno je da ispitane osobe smatraju da ukoliko je pružatelj usluga u potpunosti etičan, ne može ostvariti veliki profit i da je etičnost jedna od bitnijih karakteristika koju putnici uzimaju u obzir prilikom odabira i/ili ocjenjivanja pružene usluge. Jedina odbačena hipoteza je da izletnicima, u odnosu na turiste, etičnost pružatelja usluga ne predstavlja bitan razlog za ponovno korištenje usluge. Završni rad napisan je korištenjem različitih metoda istraživanja, a to su: metoda deskripcije, deduktivna metoda, metoda kompilacije, metoda uzorka te metoda analize.
Sažetak (engleski) Topic of this paper is business ethics in tourism system. Regardless of the rapid development of technology, the human factor is still the most important factor in tourism and in all touristic activities. People are one of the key factors for the successful and long-term business of an organization, and that is why it is important to apply business ethics in tourism systems. The implementation and application of business ethics at all levels of the organization affects consumer satisfaction and, therefore, more successful business results. For the purposes of this paper, a survey was also conducted that was related to the attitudes of the examinees regarding business ethics. They also expressed their opinion regarding the business ethics of the service providers in the city of Dubrovnik whose services they used during their stay. One of the goals of this paper was to confirm or reject hypotheses. Out of a total of three hypotheses, two hypotheses were confirmed, while one was rejected. It was confirmed that the people interviewed in survey believe that if the service provider is completely ethical, he cannot make a big profit and that ethics is one of the more important characteristics that travelers take into account when choosing and/or evaluating provided service. The only rejected hypothesis is that for travelers, in relation to tourists, the ethics of the service provider is not an important reason for using the service again. The paper was written using different research methods: description method, deductive method, compilation method, sample method and analysis method.
Ključne riječi
poslovna etika
turistički sustav
organizacija
pružatelji usluga
Ključne riječi (engleski)
business ethics
tourism system
organization
service providers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:688875
Studijski program Naziv: Hotelijerstvo, restoraterstvo i gastronomija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) hotelijerstva, restoraterstva i gastronomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-03 10:10:49