Naslov Upravljanje prihodima u trgovačkom društvu Valamar Riviera d.d.
Naslov (engleski) Revenue management in Corporation Valamar Riviera d.d.
Autor Marija Buconić
Mentor Iris Lončar (mentor)
Član povjerenstva Vesna Vrtiprah (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivo Šperanda (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2017-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Računovodstvo
Sažetak Suvremeno poslovanje, a posebice ono koje je pretežito determinirano eksternim čimbenicima, kakav je slučaj s hotelijerstvom, suočava se s kontinuiranim promjenama i izazovima. Uspješno rukovođenje i ispunjenje osnovnog cilja poslovanja, a to je ostvarenje što boljeg rezultata poslovanja, što bi u financijskom iskazu značilo realizaciju što više dobiti, zahtijeva poznavanje svih utjecajnih čimbenika, ali i svih metoda, tehnika i modela utjecaja na njih. S obzirom da je dobit rezultanta ostvarenih prihoda i rashoda, na njezinu veličinu se može utjecati na način da se poveća prva, odnosno smanji druga kategorija. U tradicionalnom poslovanju posebna pozornost pridavala se upravljanju troškovima, te je upravljanje troškovima promatrano kao osnovni i najbolji način realizacije kvalitetnog poslovnog
rezultata u financijskom smislu. Međutim, iako je aktivna politika upravljanja troškovima i nadalje neizbježan dio suvremenog poslovanja, u posljednjih četrdesetak godina dolazi do razvoja upravljanja prihodima kao novog skupa strategija, metoda, instrumenata i tehnika koje omogućuju maksimiziranje dobiti. Nakon uspješne primjene u zračnoj industriji, koncept upravljanja prihodima vrlo brzo je prihvaćen i u hotelskoj industriji, a nešto kasnije i ostalim uslužnim djelatnostima.
U hotelijerstvu je upravljanje prihodima moguće definirati kao prodaju prave smještajne jedinice pravom gostu po pravoj cijeni u pravom trenutku. Koncept „pravog“ u ovoj definiciji znači postizanje maksimalnog prihoda hotelijeru uz pružanje maksimalne vrijednosti gostu.
Ovaj sofisticiran način upravljanja ponudom i potražnjom na temelju analiza i predviđanja, segmentirajući goste na različite cjenovno osjetljive skupine, te formirajući različite cjenovne strukture, nastoji maksimizirati prihod ostvaren ograničenim kapacitetima. Upravo je važnost koja se u suvremenom hotelskom poslovanju sve više pridaje upravljanju prihodima bila osnovni motiv za obradu istaknute teme u ovom radu, a kao cilj je postavljeno prezentiranje modela upravljanja prihodima u poslovnom sustavu: „Valamar Riviera“ kako bi se temeljem dobre prakse ovog sustava mogli izvući zaključci o optimalnom djelovanju koji mogu biti putokaz ostalim hotelskim poslovnim sustavima. Jer, upravljanje prihodima je kompleksan koncept koji određuje i usmjerava strategiju poslovanja, te ukoliko je ispravo implementiran osigurava konkurentsku prednost na suvremenom tržištu.
Sažetak (engleski) Modern business, especially that predominantly determined by external factors, as is the case with hotel industry, is confronted with continuous change and challenges. Successful management and fulfillment of the basic business goal, i.e. the achievement of the best possible business result, which in financial terms means the achievement of the highest possible profit, demands knowing all the important factors and all of the methods, techniques and models of impact on them. Since the profit is the resultant of the achieved revenue and expenditures, its size can be influenced by increasing the former, i.e. decreasing the latter. In traditional business, special attention was attributed to cost management so that cost management was viewed as the basic and best way of implementing a good quality financial business result. However, even though an active policy in managing costs continues to be an inevitable part of modern business, in the past forty years revenue management has been developed as a new group of strategies, methods, instruments and techniques enabling profit maximization. After successful application in air industry, the revenue management concept was soon accepted also in the hotel industry and later also in other service industries.
In the hotel industry, the revenue management can be defined as the sale of the right accommodation unit to the right guest at the right price and at the right moment. The ‘right’ concept in this definition means the achievement of the maximum revenue for the hospitality provider in providing the guest with the maximum value. This sophisticated way of managing the offer and demand based on analyses and forecasts, segmenting the guests into different price sensitive groups and forming different price structures, attempts to maximize the revenue achieved with limited capacities. It was precisely the revenue management that has been attributed importance in modern hotel industry and that has been the basic motive for analyzing the topic of this paper. The goal was the presentation of the revenue management model in the business Valamar Riviera system in order to be able, based on good practice of the system, to draw conclusions on the optimum action that can be the signpost for other hotel business systems as well. Namely, the revenue management is a complex concept defining and directing the business strategy and, if properly implemented, ensuring a competitive advantage on the contemporary market.
Ključne riječi
upravljanje prihodima
hotelijerstvo
konkurentska prednost
Ključne riječi (engleski)
revenue management
hotel industry
competitive advantage
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:967536
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 3805
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-24 09:21:18