Naslov Komparativna analiza modne fotografije u svijetu u Hrvatskoj
Naslov (engleski) Comparative analysis of fashion photography in the world and Croatia
Autor Ivona Macan
Mentor Đorđe Obradović (mentor)
Član povjerenstva Katja Bakija (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Pauković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Đorđe Obradović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Fakultet za medije i odnose s javnošću) Dubrovnik
Datum i država obrane 2018-09-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Za veliki utjecaj mode u časopisima i kampanjama zaslužni su modni fotografi koji često nepravedno ostaju po strani, odnosno o njima se rijetko govori ili piše, a njihove fotografije često su kultne. Od pojave fotografije, preko razvoja fotografskih tehnika do profiliranja fotografije kao modne trebalo je proći dosta vremena, svako razdoblje donosilo je nešto novo, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj.
U uvodu se objašnjava predmet rada, to jest, fotografija, moda i fotonovinarstvo kao i važnost ta tri segmenta u dobu u kojem živimo i tehnologijama kojim se služimo. Sljedeće poglavlje govori o povijesti fotografije i pojavi fotonovinarstva, predstavljaju se fotografske tehnike, strani i domaći fotografi, rad fotoreportera, ali i etičke dvojbe tog posla. Poseban dio zauzima i prezentiranje modne fotografije kroz povijest i sadašnjost, kako nastaje te njen odnos i utjecaj u suvremenom društvu. Predstavlja se i hrvatska fotografija u doba secesije, moda u starijoj hrvatskoj fotografiji, kao i 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća te utjecaj svjetskih modnih fotografa na hrvatske. Kroz studije slučaja predstavljaju se i analiziraju svjetski modni portal, hrvatski modni portal, lik i djelo svjetskog modnog fotografa Maria Testina i njegov utjecaj na ovo područje, hrvatskog istaknutoga fotografa Stephana Lupina, te poznatog dubrovačkog fotografa Michela Sevela.
Komparativnom analizom modne fotografije u Hrvatskoj i u svijetu došlo se do zaključka da su svjetske modne fotografije ipak kvalitetnije rađene od onih hrvatskih, ali to je samo zbog boljih uvjeta rada i utjecaja. To dakako, ne opovrgava tezu da su hrvatski modni fotografi jednako dobri u svom poslu kao i oni svjetski, i da se, nažalost, ostvare tek kad odu iz svoje zemlje.
Sažetak (engleski) For the great influence of fashion in magazines and campaigns, fashion photographers are often unpromoted and rarely spoken or written about, and their photographs are often cult. From the appearance of the photo, through the development of photographic techniques to the profiling of the photo as fashion, it took a lot of time, every period brought something new, both in the world and in Croatia.
The introduction explains the subject of work, that is, photography, fashion and photojournalist as well as the importance of these three segments in the age we live in and the technologies we use. The next chapter discusses the history of photography and the emergence of photojournalist, it presents photographic techniques, foreign and domestic photographers, the work of photojournalists, and the ethical dilemma of this work. Particular attention is also given to the presentation of fashion photography through history and the present, how its relationship and influence in contemporary society. Speaks also about Croatian photographs at the time of the Secession, fashion in the older Croatian photography, as well as the 70s and 80s of the last century and the influence of world fashion photographers on Croatian. Through case studies are presented and analyzed the world fashion portal, the Croatian fashion portal, the character and work of world fashion photographer Mario Testino and its influence on this area, Croatian prominent photographer Stephan Lupino, and renowned photographer from Dubrovnik, Michel Sevelo.
Comparative analysis of fashion photography in Croatia and worldwide has come to the conclusion that world's fashion photography is nevertheless superior to those of Croatian ones, but this is only due to better working conditions and influence. Of course, it does not deny the thesis that Croatian fashion photographers are just as good in their business as those global photographers, and unfortunately, only when they leave their country they achieve success.
Ključne riječi
fotografija
moda
modna fotografija
komparativna analiza
Mario Testino
Stephan Lupino
Michel Sevelo
Ključne riječi (engleski)
photography
fashion
fashion photography
comparative analysis
Mario Testino
Stephan Lupino
Michel Sevelo
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:868655
Studijski program Naziv: Mediji Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra javnih medija (mag. medior. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-04 09:39:33