Naslov Sportski turizam u funkciji vremenske i prostorne disperzije turističkog razvoja
Naslov (engleski) Sport tourism in the function of temporal and spatial dispersion of tourism development
Autor Lea Dražeta
Mentor Ana Portolan (mentor)
Član povjerenstva Ivana Pavlić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Barbara Puh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2017-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Na uskom priobalnom prostoru i u pripadajućem akvatoriju, grad Dubrovnik sistemski podijeljen u tri mikroklastera - Uže gradsko područje, Prigradsko područje i Elafiti, izraženo u broju dolazaka i noćenja, ostvaruje desetinu turističkog prometa Republike Hrvatske. Velika većina ovog prometa, iznad 70%, događa se u ljetnim mjesecima lipanj – rujan pa je sezonalnost izrazito obilježje turizma na čitavom području destinacije. Turisti grada Dubrovnika su hotelski gosti, gosti u ostalim smještajnim jedinicama, jednodnevni izletnici i putnici s brodova na kružnom putovanju koji posebno naglašavaju sezonalnost jer dolaze isključivo u ljetnim mjesecima, određenim danima u tjednu s vremenom boravka od tek nekoliko sati. Više od dvije trećine putnika s brodova na kružnim putovanjima želi posjetiti Staru gradsku jezgru i zajedno s barem trećinom stacioniranih turista koji su smješteni na području destinacije uzrokuju pritisak na cjelokupnu infrastrukturu Užeg gradskog područja do granica održivosti. Međutim, u zimskim mjesecima zauzeće smještajnih kapaciteta je takvo da i novi hoteli visoke kategorije ne mogu ostvariti dugoročno pozitivne poslovne rezultate.
Sadašnji rastući trend turističkog prometa osim na atrakciji Stare gradske jezgre dominantno se temelji na proizvodima sunca i mora što dodatno pojačava fenomen sezonalnosti. Stoga se u ovom radu propituje može li sportski turizam kao poseban oblik turizma, u kojem obliku i na koji način biti upotrebljen kao sredstvo za postizanje prostorne i vremenske disperzije turističkog prometa na području destinacije grada Dubrovnika. Analizirajući prirodne, prostorne, infrastrukturne, organizacijske i ljudske preduvjete na strani ponude za sva tri mikroklastera te uzimajući u obzir rezultate istraživanja o udjelu sportskih turista na
emitivnim tržištima Dubrovnika (na strani potražnje) i njihove navike vezane uz duljinu boravka i preferenciju godišnjeg doba za korištenje odmora u ovom radu zauzima se afirmacijski stav prema ljetnom sportsko-rekreacijskom turizmu u funkciji prostorne i vremenske disperzije turizma na području grada Dubrovnika i predlažu načini za povećanje njegove efektivnosti.
Sažetak (engleski) On the narrow coastal area and in the local waters, the City of Dubrovnik systematically divided into three micro clusters - Narrow urban area, Suburban and Elafiti, quoted in number of arrivals and overnights, realised 10% of the Republic Croatia tourism development. The majority of that development, over 70%, occurs in the summer months from June to September which points on extremely seasonality characteristic of tourism in the whole destinations area. Tourists in the City of Dubrovnik are hotel guests, guests in other accommodation units, day visitors and travellers from cruisers. The latter emphasizes seasonality since they come only in the summer months, on certain days of the week with stay time of a few hours. More than two-thirds of cruise ship passengers must see the Old town and together with at least one-third of tourists who are located in the area of destination cause pressure on the overall infrastructure of the city to the limits of sustainability. But in the winter occupancy of accommodation capacity is such that even the new high class hotels cannot realise long-term positive business results. The current growing trend of tourism development, in addition to the attraction of the Old town, is predominantly based on the products of the sun and sea, which further reinforces the phenomenon of seasonality. This paper therefore examines whether a particular form of tourism - sports tourism, in any form and in any way can be used as a means to achieve spatial and temporal dispersion of the tourism development in the City of Dubrovnik as tourist destinations. By analysing the natural, physical, spatial, infrastructural, organizational and human conditions on the supply side for all three micro clusters and taking into account the research results about the sports tourists participation in the outbound markets (the demand side) and their habits related to the length of stay and preference of the season to use vacation, this paper takes the affirmative attitude toward summer sport-recreational tourism in the function of spatial and temporal
tourists dispersion in the City of Dubrovnik destination and suggests ways to increase its effectiveness.
Ključne riječi
sport
sportski turizam
sezonalnost
Dubrovnik
Ključne riječi (engleski)
sport
sport tourism
seasonality
Dubrovnik
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:588191
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 3801
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-23 12:17:09