Naslov Ukopavanje vrhovnih menadžera u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Entrechment of top Management in the Republic of Croatia
Autor Mia Katičić
Mentor Ivona Vrdoljak Raguž (mentor)
Član povjerenstva Marija Martinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorica Krželj Čolović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2019-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Menadžersko ukopavanje je interesantno područje za istraživanje u sklopu korporativnog upravljanja. Predstavlja strategije i taktike kojim se menadžeri služe kako bi ojačali svoju moć i zaštitili svoju poziciju. Za ukopavanje koriste se različitim strategijama i taktikama kao što su utjecanje na upravne ili nadzorne odbore, izgradnja dobrih odnosa sa postojećim dioničarima, zaposlenicima, dobavljačima, kupcima, javnošću i drugim interesno-utjecajnim skupinama. Menadžeri interveniraju u vlasnički kapital kako bi osnažili svoju poziciju, akumulirajući vlastite dionice ili omogućavaju kupnju dionica investitorima koji su mu prijateljski naklonjeni. Važna strategija ukopavanja je i razvoj posebnih znanja i vještina menadžera, odnosno usmjeravanje rasta poduzeća u smjeru koji je konzistentan s njegovim vještinama. Od neprijateljskog preuzimanja se štite strategijama bijelih i sivih vitezova, ESOP strategijom, strategijom otrovne pilule ili strategijom krunskog dragulja. Rezultati istraživanja ukazuju na prisutnost menadžerskog ukopavanja u Republici Hrvatskoj, odnosno primjenu strategija ukopavanja, osobito izgradnju dobrih odnosa s dioničarima, razvoj menadžerskih znanja i vještina, akumulaciju dionica od strane investitora koji su prijateljski naklonjeni menadžeru i razvoj odnosa s dobavljačima, kupcima i drugim interesno-utjecajnim skupinama. Temeljem istraživanja zaključeno je da strategije obrane od neprijateljskog preuzimanja nisu česta pojava u Republici Hrvatskoj, a izgradnja odnosa s dioničarima istaknula se kao najučinkovitija strategija ukopavanja. Menadžeri većinom smatraju da strategijama ukopavanja ne utječu negativno na poslovanje poduzeća.
Sažetak (engleski) Managerial entrenchment is an interesting area of corporate governance research. It presents the strategies and tactics that managers use to strengthen their power and protect their position. Various strategies and tactics are used for the entrenchment, such as influencing boards of directors or Supervisory Board, building good relationships with existing shareholders, employees, suppliers, customers, the public, and other interest-affecting groups. Managers are intervening in equity to strengthen their position, accumulating their own shares or allowing them to buy shares from investors who are friendly to him. An important entrenchment strategy is to develop the specific knowledge and skills of the manager, in effect to direct the growth of the company in a direction that is in line with his skills. White and Gray Knights, ESOP Strategy, Poison Pill Strategy, or Crown Jewels Strategy protect against enemy takeovers. The results of the research indicate the presence of managerial entrenchment in the Republic of Croatia, in effect implementation of a entrenchment strategy, especially building good shareholder relations, developing managerial knowledge and skills, acquiring stocks from investors who are friendly to the manager and developing relationships with suppliers, customers and other interests-influential groups. Based on the research, it was concluded that defense strategies against hostile takeovers were not a common occurrence in the Republic of Croatia, and building relationships with shareholders stood out as the most effective entrenchment strategy. Basically, managers believe that their entrenchment strategies do not adversely affect the business of the company.
Ključne riječi
menadžeri
dioničari
ukopavanje
moć
položaj
promjene vrhovnog menadžmenta
Ključne riječi (engleski)
managers
shareholders
entrenchment
power
position
changes in top management
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:682337
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4028
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-07 10:01:45