Naslov Edukacija i doprinos lokalnog stanovništva u kreiranju konkurentnog turističkog prostora
Naslov (engleski) Education and Contribution of the Local Population in Creating the Competitive Tourist Space
Autor Lana Kudrić
Mentor Iris Mihajlović (mentor)
Član povjerenstva Marija Dragičević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorica Krželj Čolović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku Dubrovnik
Datum i država obrane 2022-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Edukacija i doprinos lokalnog stanovništva u kreiranju konkurentnog turističkog prostora od velike su važnosti za razvoj turističkog tržišta, u ovom slučaju na primjeru grada Sinja. Sposobnošću pružanja cjelokupnih sadržaja određenim interesnim skupinama stvara se okruženje u kojemu je moguće prepoznati je li određeno turističko područje steklo dovoljnu razinu prepoznatljivosti i postoji li mogućnost upravljanja koje može implementiranjem postojećih proizvoda osigurati konkurentnost , te plasiranje na tržišnu poziciju kako na domaćem, tako i na stranom tržištu.
Koncept ovoga rada na detaljan i analitičan način kroz svoju strukturu uvodi u problematiku ovog rada, ukazujući na bogatstvo kojim određena destinacija raspolaže poput svojih autohtonih proizvoda i resursa. Kroz zadnju cjelinu koja predstavlja istraživanje prezentira se i opisiva utjecaj i razina edukacije lokalnog stanovništva u kreiranju konkurentnog turističkog prostora, a ujedno i stavovi interesnih skupina na tržištu. Također, bitno je napomenuti da će se u ovom radu opisivati vrsta destinacije koja pripada ruralnom području, s obzirom na suočenost s masovnim i sezonskim turizmom diljem Republike Hrvatske u priobalnom dijelu. Glavni cilj ovog rada je ukazati kako i na koje načine lokalno stanovništvo može uvelike pridonijeti u prepoznatljivosti turističke destinacije, koristeći se dobrom organizacijom, promocijom, sugestijama i prenošenjem tradicije s „koljena na koljeno“ zajedno u suradnji sa profesionalnim vodstvom, odnosno angažiranošću turističkih zajednica određenog kraja.
Jedan od najvažnijih doprinosa ovog završnog rada jest ukazati na postojeće načine upravljanja razvoja turističke destinacije, gdje su istaknuti ciljevi potencijalnog zadovoljavanja domaćeg stanovništva, uz dobru organizaciju i smanjenje ugrožavanja kvalitete življenja domaćeg stanovništva. Promocijom određenog turističkog prostora, postojanjem nematerijalne i materijalne baštine, te tradicijskih običaja nastoji se prezentirati izvornost destinacije koja će biti prepoznata u jednom segmentu, odnosno u gradu Sinju i široj okolici, odnosno Cetinskoj krajini. Bitan je naglasak na tome koliko je lokalno stanovništvo sposobno sa suradnjom i planiranjem stručnog vodstva u mogućnosti prihvatiti određene prijedloge i sadržaje za izvornost, stvarajući brend ili imidž destinacije koji će budućim generacijama omogućiti razvoj turističkog prostora bez štetnih posljedica. Najvrjedniji dio nematerijalne baštine kao što su kultura, manifestacije, folklor, tradicije pojedinog kraja, običaji, te načini života i rada domaćeg stanovništva predstavljaju dio koji treba sačuvati i iskoristiti kao potencijal razvitka turističkog prostora. U radu je provedeno empirijsko istraživanje koje je orijentirano prema implementiranju i prepoznatljivosti autohtonih proizvoda na tržišnom prostoru grada Sinja , te opisano kako i na koje raznovrsne načine očuvanje tradicije može pridonijeti razvijanju izvoznog proizvoda lokalnog kraja.
Sažetak (engleski) Education and contribution of the local population in creating a competitive tourist space are of great importance for the development on the tourist market, in this case on the example of the city of Sinj. The ability to provide the entire content to certain interest groups creates an environment in which is possible to recognize whether a certain tourist area has acquired a certain level of recognition and whether there is possibility of management that can ensure competitiveness by implementing existing products, and placing them in a market position both domestically and abroad the market.
The concept of this paper introduces the problems in a detailed and analytical way through its structure while pointing the wealth that a certain destination has at its disposal, such as its autochthonous products and resources. Through the last unit, which represents the research, the descriptive influence and level of education of the local population in the creation of a competitive tourist space, as well as the attitudes of interest groups on the market are presented. It is important to note that this paper will describe the type of destination that belongs to the rural area, considering the face of mass and seasonal tourism throughout the Republic of Croatia in the coastal area. The main goal of this paper is to show in which ways the local population can greatly contribute to the recognition of a tourist destination, using organization, promotion, suggestions and passing on tradition from „generation to generation“ with professional leadership, i.e. the engagement of tourism boards of a certain area.
One of the most important contributions of this final paper is to point out the existing ways of managing the development of the tourist destination, where the goals of potentially satisfying the local population, with good organization and reducing the threat of the quality of life of the local population are highlighted. By promoting a specific tourist area, the existence of intangible and tangible heritage, and traditional customs, an attempt is made to present the originality of the destination, which will be recognized in one segment, i.e. in the city of Sinj and its wider surroundings, i.e. Cetina region. It is important to note how capable local population is in cooperation and planning of professional leadership while being able to accept certain proposals and content for authenticity, creating a brand or destination image that will allow future generations to develop the tourist area without harmful consequences. The most valuable part of intangible heritage such as culture, manifestations, folklore traditions of a particular region, customs and the way of living and working of the local population represent a part that should be preserved and used as a potential development of the tourist area. In this paper was empiric research that was oriented towards implementation and recognition of autochthonous products on the market area of the city of Sinj and was described how and in which ways the preservation of tradition can contribute to the development of the export product of the local area.
Ključne riječi
edukacija
doprinos
turističko tržište
izvornost
kvaliteta življenja domaćeg stanovništva
promocija
konkurentnost
nematerijalna baština
Ključne riječi (engleski)
education
contribution
tourist market
originality
local population quality of living
promotion
competitiveness
intangible heritage
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:226102
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) poslovne ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-12 10:33:17